måndag 7 november 2011

Imorgon är en ny dag och en ny kamp

Just nu är jag ledsen. Innan var jag arg. Sen var jag frustrerad. Nu är jag bara uppgiven och ledsen.
Jäkla skit-statistik-program. Ja, jag vet, det är säkert skitlöjligt, ingen har ju dött direkt.
Men så sitter man hemma hela kvällen och försöker jobba. Och så säger programmet "THIS FILE IS DAMAGED BECAUSE THIS IS A SHIT PROGRAM AND THE MATRIX WHERE I COME FROM WANTS YOU TO KILL YOURSELF".

Typ.

Men det är inte rättvist när man försöker att göra ett bra jobb och så måste man göra om det man precis spenderat 5 timmar åt att göra på jobbet och man har en deadline att passa.

Detta påminner mig om en gång när jag jobbade på Seveneleven och en tjejs kort inte fungerar när hon vill köpa mat av mig.
Hon utbrister: "Det är inte rättvist!!!"
Jag: "Nä, men livet är inte rättvist".
Hon: "Fan, alltså du är ju bittrare än vad jag är".

Men det här är faktiskt inte rättvist. Hon hade säkert bara köpt en drink för mycket eller nått.
Så här sitter jag mitt i natten (nästan) och försöker jobba men programmet låter mig inte.

Man vill ju bara ge upp.

Men alla andra grejer gick ju bra idag och för det är jag mer tacksam än för något annat. Så är det detta pris jag måste betala så gör jag gladeligen det.
I morgon är en ny dag och en ny kamp. Och förhoppningsvis ett och annat glädjeämne också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar