tisdag 11 september 2012

Nostalgitripp

Jag och Lina körde i lördags en nostalgitripp med tacos följt av lite vindrickande. Vi åt ofta middag tillsammans för kanske 5-6 år sedan och ofta blev det någon form av tacosinspirerad mat t.ex. Tacopaj, tacogratäng eller helt vanliga tacos. Hur mysigt som helst. Efter det gick vi ut och jag hade den roligaste kvällen på länge!


Mitt under middagen ringer det på dörren. Det är en man utanför och jag blir lite rädd. Jag är svinrädd för att öppna dörren och öppnar väldigt sällan om jag inte känner igen vem det är.
Denna man hade någon form av snickarkläder på sig och har väldigt ihärdig och ringde tre gånger. Till slut öppnade jag och det visar sig att det är en akut inringd hantverkare som är där för att kolla på duschen hos grannen under mig. Det läckte tydligen vatten från taket hos honom.
Jag anmälde ju mitt badrum i juni till fastighetsskötaren pga att kaklet sitter löst och väggen sviktar när man trycker på den, men det hände aldrig nått trots att fastighetsskötaren var här och kollade på den och anmälde det vidare till våtrumsexpert.

Men nu är det bestämt totalrenovering av duschen och vi kommer således inte att kunna använda den på cirka tre veckor. Jippi. Toaletten kommer att fungera som normalt men de kommer att riva ner kaklet och ta bort plastmattan och sedan kolla hur det ser ut under. Jag gissar att det kommer att vara förfärligt och rejält vattenskadat. Det kommer ta ett par veckor att torka upp och vi kommer säkert få ha en fläkt ståendes där. Kul med tanke på att vi bor i en etta och saknar dörrar till rummen förutom till toan som är ungefär 1,5 kvadratmeter stor. KUL (Obs. ironi).
Duscha då. Jag är ju på gymmet nästan varje dag och jag kan väl duscha där, men orka!

- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar