fredag 7 september 2012

Mörkrädd

Jag tycker inte om att vara ensam på nätterna.
När jag var yngre var jag mörkrädd och sov ofta med någon form av ljus tänt. Jag hade en sån där liten lampa man satte i kontakten, det lilla ljus den gav räckte.

Sen växte jag upp och fick sambo och sov inte själv längre. Inte ofta iallafall.

Sen jag slutade med mina antidepressiva har jag fått en släng av mörkräddhet igen.
Jag har ingen aning om varför men det är tydligen ganska vanligt. Antidepressiv medicin kan ta bort alla möjliga manier tydligen.

Hur som helst, jag hatar när Jason jobbar natt som han gör denna veckan. Jag sover aldrig bra och tryggt förrän han kommer hem.

- Mia

1 kommentar:

  1. Du får köpa en liten lampa. Sen ska du nog tala om för det du är rädd för att du inte är ensam. Kanske det hjälper? :)

    SvaraRadera