torsdag 13 september 2012

Frukost

Jag tränar i princip alltid på morgonen om jag inte är överdrivet trött eller har nått att göra på förmiddagen.
Eftersom att jag inte är den som mesar på gymmet utan alltid kör hårt och tungt så behöver jag energi.
Jag har märkt att jag ibland kan bli väldigt orkeslös på gymmet och har kopplat ihop det med vad jag äter innan. Innan åt jag bara två knäckemackor och det fungerar, men inte om jag ska köra t.ex. ben som är sjukt jobbigt och en stor muskelgrupp. Jag vill ju bygga muskler, inte bryta ner dem.

Jag vaknar ju dessutom alltid hungrig och att träna när man är hungrig är ju ingen höjdare.

Frukost idag:
Två skivor glutenfritt fiber-bröd med 4% naturell philladelphia och två Scans tunna skivor med kalkon samt två små paprikabitar. Mitt bröd är väl ungefär motsvarande hälften av en skiva normalt bröd, typ Pågens limpa etc.
Kaffe med mjölk och en smoothie gjord på:
1 banan
1,5 dl frysta hallon
1 dl frysta mangobitar
0,5 l naturell yoghurt 0,5% fett. Frukten är utan tillsatt socker så klart. Denna omgång räcker till 4 (små) glas.

På detta orkar jag träna 1,5 timme utan att må illa.


- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar