lördag 27 mars 2010

Tankar om Kuala Lumpur

Mia:
Jag tycker att det är sjukt smutsigt och skräpigt överallt. Sopor, trasiga sopsäckar, kackerlackor och råttor finns överallt på gatorna. Å andra sidan är det ganska mysigt i Chinatown, men det är inte så mycket folk ute på kvällarna så jag känner mig inte säker. Muslimsk kultur ökar säkert på osäkerheten lite för mig.
Jämfört med Bangkok tycker jag Bangkok var bättre, trevligare människor, mer att göra, mindre skräp överallt även om det inte var rent där heller. Inte EN enda kackerlacka eller råtta skådades heller. Jag kände mig aldrig illa till mods när vi var ute kvälls eller nattetid, och man var aldrig ensam där. Här håller jag stenhårt i väskan o vänder mig om för att kolla om någon är efter mig. Matmässigt kan jag inte säga så mycket eftersom vi faktiskt kommit på att det varit middagsdags vid tolv på natten då bara McDonalds varit öppet så det har faktiskt blivit det nu två dagar i rad. Skäms på oss!

Vi har lite olika åsikter om detta...

Jonas:
Jag tycker att man får en fräshare bild av KL, då byggnaderna är "snyggare" men det är fortfarande en smutsig stad, kackerlackor och råttor ser man titt som tätt. Men jag tyckte att Bangkok hade fler ruckel, tomter fulla med skit. Men det är ju bara en liten del. Mitt första intryck är att KL är en fräshare stad än Bangkok.
Men med i bilden skall ju tilläggas att dessa 2 städer är enorma och deras Metrotrafik är 10 ggr fräshare än hemma.

Kramar från Mia och Jonas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar